Föreningen Solna Konståkning

Värdegrund

Alla i föreningen – tränare, ledare, åkare, föräldrar, styrelse
och övriga intressenter, ska känna till, leva och uppträda utifrån
Solna Konståknings värdegrund.

I Solna Konståkning utgår alla ifrån att alla verksamma har en
GOD INTENTION med sitt agerande och sina insatser för varandra.

Föreningens värdegrund - SOLNA K - består av följande ledord:

STOLTHET
Vi känner stolthet över vår idrott, vår klubb, varandra och oss själva

* Fortsätta att vara stolta över den verksamhet vi bedriver. Vi erbjuder medborgare i Solna kommun – och andra – den glädje det innebär att lära sig åka skridskor, att kunna fortsätta med konståkning och ge fina förutsättningar för vidare satsning.

OMTANKE
Vi visar omtanke om varandra och stöttar varandra i med- och motgång

* I stort sett alla människor har goda intentioner. Ibland glömmer vi att prata/lyssna på varandra för att förstå hur vi kan hjälpa varandra.

LIKA VÄRDE
Alla är lika betydelsefulla och vi ser till alla barn och ungdomars bästa

* Alla kan lära sig att åka konståkning. Det är ytterst få som kan tävla på elitnivå. Alla har rätt till att träna på rätt nivå, komma i rätt grupp baserat på individens och dess familjs förutsättningar.

NYFIKENHET
Vi är nyfikna på att lära oss mer och vi är nyfikna på varandra

* Vi vill vara nyfikna på riktigt, även på det som inte sägs.

ANSVAR
Vi tar gemensamt ansvar för att alla ska känna sig välkomna och trygga i ishallen

* Alla runt åkaren behöver definiera och ta sitt ansvar, inte minst föräldrarna.

KAMRATSKAP
Vi är bra kompisar och ser till att alla får vara med

* Vi arbetar för ett tillåtande klimat där barn och ungdomar kan arbeta tillsammans oavsett ålder och nivå.

Följ oss på Instagram